มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์ วิทยาเขตศรีราชา
คำอธิบายรายวิชา
03758314 ความรับผิดชอบทางสังคมทางการตลาดและการสร้างตรา 3(3-0-6)
corporate Social Responsibility in Marketing and Branding

ความสำคัญของการจัดการทางการตลาด การสร้างความพึงพอใจให้กับลูกค้า การวางแผนกลยุทธ์ทางการตลาด การวิเคราะห์โอกาสทางการตลาด การจัดการสารสนเทศการตลาด การวัดอุปสงค์ของตลาด การพัฒนากลยุทธ์ทางการตลาด โปรแกรมการตลาด การจัดองค์การ การประเมินผล และการควบคุมกิจกรรมทางการตลาด การวิเคราะห์ปัญหาทางการตลาดและกรณีศึกษา
Significance of marketing management. Building consumers’ satisfaction, planning marketing strategies, analyzing marketing opportunity. Marketing information management, measurement of market demand, developing in marketing strategies, marketing program, organizing, evaluating, and controlling marketing activities. Analysis of marketing problems and case studies.